- Strona Główna
- Akwaria
- Akcesoria
- Filtracja add remove
- Pokarmy add remove
- Leki
- Ryby
- Uzdatnianie Wody add remove
- Promocje
- Blog
Idea „smart shoppingu”
Idea „smart shoppingu”:
odzwierciedla więcej, aniżeli jedynie chęć kupowania po jak najniższych cenach – wiąże się ona z dążeniem do kupowania produktów możliwie najwyższej jakości po możliwie najniższych cenach („value for money”).
„Smart shopper” stara się minimalizować wpływ działań marketingowych producentów,
detalistów na swoje zachowania zakupowe poprzez racjonalne i przemyślane korzystanie
z wszelkiego typu promocji.
„Smart shopping” to stosunkowo nowa koncepcja, która jednakże zdążyła już zdobyć sporą popularność w USA i krajach
Unii Europejskiej. Idea, która początkowo była promowana przez organizacje konsumenckie, staje się coraz częściej także obiektem zainteresowania organizacji rządowych i placówek oświatowych.
Dzieje się tak z uwagi na rosnące przeświadczenie, iż konsumenci muszą być edukowani aby mogli efektywnie wydawać swoje pieniądze w obliczu silnego oddziaływania zaawansowanych rozwiązań marketingowych stosowanych przez producentów.
14 regół Smart shoppingu
Charakterystyki związane z zakupami
1 Porównuję produkty różnych marek,
aby wybrać najlepszą ofertę
2 Przed pójściem na zakupy robię listę
rzeczy do kupienia
3Biorę udział w programach lojalnościowych sklepów
4 Staram się na ogół sprawdzać skład kupowanych art. spożywczych i chemiczno-kosmetycznych, których wcześniej nie znałe(a)m
Charakterystyki związane ceną
5 Kiedy porównuję ceny produktów różnej wielkości lub liczby sztuk w opakowaniu, porównuję ceny jednostkowe (za kg, sztukę)
6 Porównuję ceny między sklepami
7 Będąc przy kasie sprawdzam, czy cena produktu odpowiada cenie na półce
8 Znam dokładnie ceny najczęściej kupowanych produktów
Charakterystyki związane z promocjami
9 Gdy do produktu jest dodawane coś gratis, zastanawiam się czy na pewno jest mi to potrzebne
10 Gdy do produktu dodawane jest coś gratis,
staram się ocenić jaka może być tego wartość
11 Widząc produkt w promocji, zastanawiam
się jaka jest jego cena bez promocji
12 Kiedy wchodzę do sklepu pamiętam o interesujących promocjach, o których wcześniej się dowiedziałe(a)m
13 Staram się szukać informacji o promocjach żywności, detergentów i kosmetyków
14 Gdy widzę produkt w promocji to na ogół sprawdzam jego datę ważności
„Smart shopper”
to osoba, która deklaruje, że „zawsze” lub „często” robi zakupy według przynajmniej 7 z 14
reguł zamieszczonych powyżej.
Jakimi Smart shopperami są Polacy?
Od ponad 10lat badane są osoby wg wskazanych reguł Polski konsument od początku badania ma bardzo wskaźnik. Skala ta na początku rosła, później przed i w pandemii mocno spadła ale od 2020 mocno rośnie w ubiegłym roku ¾ Polaków kupowało wg tych zasad jesteśmy Smart Shopperami w 75%*. Tu trzeba jasno powiedzieć ze bycie Smart to nie oznacza mieć darmową przesyłkę w e-commerce, czy większe opakowanie w sklepie znanej sieci, ale trzeba sprawdzić wszystkie aspekty i odpowiedzieć na kilka pytań;
1 kiedy warto korzystać z darmowej przesyłki?
2 czy cena w małym sklepie internetowym na sporej części asortymentu, nie może być niższa niż w wielkich platformach sprzedażowych?
3 czy jakość produktów łącznie z niższą ceną są możliwe?
4 czy zawsze musze patrzeć tylko na cenę jednostkową a nie na sumaryczny zakup?
Itd. Itd.
BĄDŹMY NAPRAWDĘ SMART shopperem
*dane wg shopper monitor 2023
Opublikowany w:
Artykuły
Zostaw komentarz